dinsdag 27 maart 2007

You selfish high-heeled pretentious brainless stupid cunt !

In het buitengaan van den escape checkte ik mijn mail en ving ik een conversatie op aan de balie. Niet dat ik alles kon horen, maar ik begreep in grove lijnen dat iemand aan een tankstation belaagd was en klappen had gekregen. Geen aangenaam verhaal dus. Een deelneemster aan het gesprek had er gelijk haar gedacht over: het was weer wat met die "makakken".

Huh? Ik stond verbouwereerd. Met die meid (blond, dun en very stylish) sta ik wekelijks onder de douche te kletsen. Niet dat ik ze ooit van enige intelligentie verdacht, maar zulk een plat racisme, je moet maar durven. Het slachtoffer zei onmiddellijk dat ze wel mocht oppassen met zulke uitspraken en publique. Wat me enigszins dubbelzinning overkwam.

Ik heb me niet gemoeid. Tenslotte stond ik in de verte te luisteren. Maar het hield me wel bezig op weg naar huis.

Hoe dom kan je zijn?

Mijn dochter is Berber.
Mijn vriendin Guinese.
Mijn buren Turks.

Racisme is ALTIJD achterlijk.

Geen opmerkingen: