maandag 10 augustus 2009

Girl Geeks are Great

Neen, ik kan er niet bij zijn, op beide volgende Brussels Girl Geek Dinners. Jammer. Want ik vind die bijeenkomsten echt fijn.

Ik ben aan de Girl Geeks begonnen omdat ik nogal geïsoleerd door het leven ga EN omdat ik dit jaar ook werk heb gemaakt van een complete loopbaanbegeleiding. Dat leverde een mooi overzicht van wat ik nu eigenlijk graag doe en goed kan en ik ben toch beetje bij beetje aan de werkpunten bezig, onder het motto "Naar een toekomst waar ik meer vanuit mijn hart zal functioneren"

Het voornaamste to do punt is een beetje mensen te leren kennen
  • buiten de pure ICT (waar ik nu in zit)
  • buiten de methodeschool ouders, die vnl. de "reguliere" culturele sector bevolken
Want: ik heb in de voorbije 20 jaar zo goed als geen toneelstuk of tentoonstelling aangedaan en het zegt me ook niks. Als domoor van dienst heb ik de neiging om onder de tafel te kruipen als ze weer eens over Wayne Traub of Alain Platel beginnen ...

Het is me eindelijk beginnen dagen dat ik voor geen reet vooruit geraak als ik alleen in frustrerende situaties terechtkom, bij mensen die me "raar" vinden omdat ik
  • in de ICT werk,
  • interesse heb voor alles wat jong & geeky & nerdy is,
  • veel online output lever (op blogs en zo meer),
  • zeer geregeld sport,
  • bezig ben met meditatie en boeddhisme en
  • niet om de pot draai als het over neuropsychologische aandoeningen gaat.

Nu heb ik geen enkele neiging om me halsoverkop op "iets anders" te storten. Zo ben ik niet. Neen: gelijk de Cylons heb ik een plan! En daar probeer ik nu - stapke per stapke - werk van te maken zie ...

Geen opmerkingen: