donderdag 16 augustus 2012

Motivational issues (again)




Could it be I'm crazy enough to think I can do much more than I'm actually *really* capable of?

Oh neen, ik trap er niet meer in, in hiep-hoi motivationele shit.

"De constante drive om te iets bereiken zou wel es tegen ons kunnen werken" las ik deze week, en ik dacht: yeah right! Ook al plakt er aan deze quote op Lifehacker een artikel vast over hoe het dan wel moet om erg succesvol te worden, die ene zin is voor mij erg belangrijk.

Ik vraag me vaak af waarom mensen continu vooruit willen in het leven. EfficiĆ«nter willen zijn. Meer succes willen hebben. Is al dit verlangen naar "meer" of "anders" niet net de oorzaak van ons afzien? 

Goh ja, de maakbaarheid van het leven is al heel lang een van mijn stokpaardjes. Want ik geloof er niet meer in, in dat "willen is kunnen". Maar ik geloof in aanvaarding. En een plan.

Kan me erg vinden in dit artikel over "De valkuil van de overtuiging dat het leven maakbaar is".

Geen opmerkingen: