woensdag 27 juni 2007

Flashbacks

Sinds ik weet dat "het" ADHD is, ben ik voornamelijk met de "onmiddellijke aanpak" bezig geweest. Met "hoe ga ik er dagelijks mee om?" "Hoe maak ik het heden draaglijk voor mij en mijn omgeving?" In de historiek of it all had ik niet zo'n zin. Uitpluizen en analyseren, het kan me gestolen worden. Het ligt achter mij. Ik ben er een hele tijd geleden mee gestopt. Er zal ergens wel een oorzaak te vinden zijn, in mijn genen gecombineerd met "omgevingsfactoren". Maar de tijd kan ik niet terugdraaien, dus het maakt eigenlijk niks uit.

Toch zijn ze er nog, als Nessie verdoken onder de oppervlakte. En soms duiken ze weer op, zoals de laatste dagen. Flashbacks van extreme stress en angst. Examens aan de universiteit. Writers block. Unix systeembeheer geven aan een klas vol burgies. 's Nachts in de hal in Milton Keynes mailen via de mainframe. Werkdagen van half 10 tot 20u. Dagelijks alleen met een firmawagen naar Venlo. Thuis om twee uur 's nachts met de laptop op schoot handleidingen schrijvend.

Soms heb ik het gevoel: ik heb ooit bergen verzet, en nu is het op. Damn.

Geen opmerkingen: