woensdag 27 juni 2007

Vinyasa en Ashtanga

Een eeuwigheid geleden - het moet rond '96 geweest zijn - volgde ik yoga bij ene Rob. Thuis, in zijn kine praktijk. Het viel me zwaar in die tijd, want ik kon me geheel niet ontspannen. Ondanks shiatsu, reiki, ademhalingsoefeningen en yogalessen was de alfa state veraf.

Wanneer het tij gekeerd is, kan ik me niet herinneren. Het keerde. Gelukkig. Mocht het aan mij liggen, dan deed ik nu dagelijks yoga, of tai chi of pilates. Maar de Escape (power) yoga lessen lagen op onmogelijke uren. Zodat ik er uitzonderlijk een keer geraakte. En alleen kwam ik er niet toe. De DVDkes bleven liggen.

Recentelijk heb ik mezelf bijeengeraapt, en ben ik al twee keer op maandagochtend naar de Escape getrokken. Waar Dolly lesgeeft. Trage yoga, in tegenstelling tot de power yoga waar er enige acrobatieƫn verwacht worden. En waar ik de vorige keer gewoon wegglibberde, omdat ik in de hitte een te korte broek aan had en onmogelijk mijn enkels kon vasthouden. Plus een los T-shirt, wat ook niet bevorderlijk was voor een geslaagde kopstand.

Maar kom: het doel is bereikt. Ik doe weer aan yoga. En in de vakantie is Dolly er op dinsdagmiddag. Nice.

Nu nog vermageren, want die fancy Nuala en Adidas by Stella McCartney collecties zijn voor kleinere maatjes, zag ik al.

Geen opmerkingen: