woensdag 7 januari 2009

Feeling hot hot hot!

Het verwondert me eigenlijk niks, maar toch vond ik het niet zo leuk om vandaag zowat overal half misselijk te worden van de warmte. Neen, ik had geen extra dikke kleren aan. Iedereen had gewoon de chauffage op het absolute maximum gezet, met bikini temperaturen tot gevolg... Misschien moet ik morgen gewoon in een pareo de deur uit.

Verder verwonderde ik me over het volgende bericht, dat me gisteren én vandaag in De Morgen (thuis), De Metro (werk), Het Laatste Nieuws (Kantine GRS) en links en rechts online in het oog sprong: "Bijna 1 op 10 van de Vlamingen, of 8 procent, zegt dat hij of zij geen vrienden heeft. "

Het is iets wat ik ook wel eens durf te beweren (da's natuurlijk niet lief ten opzichte van die 107 makkers op Facebook, om nog maar te zwijgen van al die anderen in andere sociale netwerken waar ik al dan niet virtueel deel van uitmaak). En misschien bedoelen die mensen het ook niet helemaal letterlijk, maar meer zo van: ik kan niet direct iemand bedenken waar ik naar toe zou gaan om bij uit te huilen of zo (gesteld dat ik dat nu in mij zou hebben) of er is niemand om mee te praten als ik ergens mee zit (maar ook daar vrees ik dat het eerder zo is dat ik eigenlijk feitelijk voor de dooie dood met niemand wil gaan praten die er niet voor betaald wordt).

Zeggen dat je geen vrienden hebt is vast niet hetzelfde als geen vrienden hebben. En weinig vrienden hebben, wat zou dat zeggen?

Kijk nu: de Flairtest van deze week schept onmiddelijk klaarheid. "Hoe onafhankelijk ben je echt?", is de vraag. Dat antwoord ... ik had het kunnen weten...

Tjonge, als onafhankelijkheid een badge zou zijn, zou jij 'm op je mouw genaaid hebben. Voor jou is het echt een erepunt om ten alle tijde onafhankelijk te zijn. Dit maakt je natuurlijk sterk maar kan je ook eenzaam maken. Vergeet niet naar anderen te luisteren en durf ook eens hulp te accepteren. Niet omdat jij het anders niet haalt maar om de ander het plezier te gunnen samen met jou iets te doen.

Geen opmerkingen: