woensdag 15 november 2006

Boys from Brasschaat

Freebee was schitterend. Wow!!! Met zijn tweede theatertour - ook deze keer gezien in de Vooruit - gaf Tom weer precies wat ik graag heb: de akoestische versies. Want ik had het moeilijk met "Songs" op cd, wegens te veel Neil Young rock naar mijn goesting. En Wild Dreams of New Beginnings was ik nog vollen bak aan het verkennen. Enthousiast, dat wel. Het is en blijft "mijn" genre. I love songwriters! Ik puberde met Springsteen en dat blijft plakken...

In de Vooruit was de zaal uitverkocht, zoals voor de hele tour blijkbaar. Een guest ticket stond dus niet voor een schone plek - we zaten ergens op het tweede balkon - maar dat deed er eigenlijk niet toe. Geen Groep Jesus deze keer, wel een korte standup van Iwein. En de Admiral deed het zo goed als zonder bindteksten, in fel contrast met de vorige tour. Geloofwaardig Engels spreken on stage; het is niet velen gegeven. Sommige Vlaamse rockers maken zich op die manier onsterfelijk belachelijk. Ik weet nog hoe ik mijn hart vasthield de vorige keer, maar hey: Tom got away with it. Met de kletspraat en de jokes. Respect! Maar van deze keer was het dus zonder te doen. Voor er ook maar één bindtekstje aankwam zaten we al een paar nummers ver. En het Antwerps werkte voor één keer niet op mijn zenuwen. De thematiek van Wild Dreams ligt in de lijn van de voorgaande. "How to get out of this place" is de primaire bekommernis. Het leven elders kan enkel beter zijn. En de girlfriend is een trut die er niet tegen kan dat je plezier maakt met de boys. Oh oh, them boys from Brasschaat. Nu ja, it sure is a place to get away from, als ik terugdenk aan mijn luttele dagen in de Van Halmaelelei. ;-)

Et voilà encore: W zijn "stukje".

Geen opmerkingen: