vrijdag 10 oktober 2008

Geen bruine botten!!!

Staat er bovenaan de lijst der gewenste aanschaffen. En dus heb ik ook niet naar zulks uitgekeken. Maar ondertussen draag ik toch meestal een paar bruine, net geen platte laarzen. Omdat dat nu eenmaal het meest praktische is als je 90% van alle verplaatsingen - door weer en wind - met de fiets doet.

Ongelukkigerwijs zijn nu zowel mijn Alberto Fermani botjes als mijn hoge laarzen behoorlijk aan het slijten. Een extra paar nuttige schoenen zou dus welkom zijn.

Tijdens mijn "veldwerk" vind ik het echter zwaar  problematisch om te focussen op sensible shoes. Maar ik deed mijn best. En maakte een shortlist met draagbare dingen die geen bruine botten zijn.

Omdat héél plat volgens mij héél lelijk is - en ook omdat ik er te klein voor ben- vallen ballerina's uit de boot. Platte loafers of moccasins vind ik yikes.  Pumps met een niet te hoge, brede hak zijn "bomma".  En kloshakjes zijn niet kassei resistent.

Hmm... Het zullen dus Mary Janes worden met een niet te breed bandje en misschien een sleehak. Of enkellaarsjes. 

Hmm... Is altijd de juiste kleur sokken dragen - want die zie je bij Mary Janes - haalbaar? 

De favorieten voor 't moment zijn er van Strelli Sport, DNKY en Footnotes. De Nicky Vankets pumps  hieronder, vind ik ook mooi. Ze zitten gemakkelijk. Maar 't is toch een klein hakje hé.Checken, vergelijken, overwegen: wat schoenen betreft valt er altijd wel wat veldwerk te doen.

Geen opmerkingen: