dinsdag 28 september 2010

Past the Bree border

Hoewel - door het fietsen - de grens is opgeschoven, aan de ene kant richting Destelbergen, Heusden, Lochristi, Oostakker, Melle, Wetteren, Laarne en Kalken en aan de andere kant richting Sint-Denijs-Westrem, Afsnee, Latem, Drongen, Mariakerke, Vinderhoute, Lovendegem, De Pinte, Eke, Nazareth en Zwijnaarde, toch verlaat ik mijn perimeter rondom Gent eerder zelden. Sommigen valt het nooit op. Ze zien me geregeld met de auto rijden en stellen zich geen vragen. Anderen kunnen er gelijk niet inkomen, dat ik geen reden zie om "zomaar" eens naar Brussel of Antwerpen te sjezen. Het is misschien vreemd, maar ik heb gemerkt dat zulke uitstappen een bron van véél stress zijn.
SAM: This is it.
FRODO: This is what?
SAM: If I take one more step, it'll be the farthest away from home I've ever been.


Geen opmerkingen: