dinsdag 14 september 2010

Slutty spinning voor beginners

Eerst vastklikken, die spd's.

En dan: " uit het zadel! - gewicht op de pedalen! - schouders laag en ontspannen! - trek je buik in! - we doen intervallen - we gaan anaëroooooob!

Iedereen vliegt erin. Druppels zweet kletsen tegen vloer. Yup, het eerste uurtje - de "Spinning Boost" les - was de moeite. Twee liter water heb ik erdoor gejaagd. En de muziek was leuk. Lesbo disco gecombineerd met jeugdherinneringen: een fijne combinatie.

Het tweede uurtje, "Spinning Basic" heet dat, was evenzeer nuttig. Zoals de naam zegt, is het voor beginners. Voor lagere schoolkinderen of zo, denk ik, als ik me op de lesgeefster concentreer. Want ze is lief en bemoedigend en ze babbelt veel. Op een of andere manier doet ze me met weemoed terugdenken aan Filip die ons met zijn lopende commentaar elke les het gevoel gaf dat we in een kermisatttractie zaten. Maar soit, de oefeningen die ze geeft zijn ok.

Er is wel een ding dat ik niet kan rijmen, en da's de muziek erbij. Vandaag was het "opzwepend met kreunen".
Moet kunnen. Het helpt als we een virtuele berg oprijden. Maar toch. Ik was zo verbaasd dat ik achteraf vroeg welke song het was, die beklimming.  En yep, voor de "Not Myself Tonight " video van Christina Aguilera moet ge op YouTube uw leeftijd opgeven. En de versie die hieronder ik probeer in te sluiten zal wel niet blijven staan, vermoed ik

Geen opmerkingen: