vrijdag 11 januari 2008

Ploned

The good
"Onze" site is eindelijk een Plone site! De champagnekurken zouden u om de oren moeten vliegen. Ik zou een gat in de lucht moeten springen van contentement ...
Maar eigenlijk ik ben gewoon opgelucht dat het ondanks alles toch is gebeurd. Goed dat we een subcontractor hebben gevonden. Goed dat iemand de energie had om eraan te werken.

The bad
Het heeft véél te lang geduurd. Toen we in februari 2003 met de site startten, moest het héél rap gaan. Plone lag nog in de wieg. We kozen voor Zope CMF, maar zagen dat er nuttige zaken zaten aan te komen. Features die het ons makkelijk konden maken. Want met 2 mensen een site van die omvang opzetten en runnen was niet evident. Na de eerst ploneconf in Wenen (september 2004!) was het geheel duidelijk: naar Plone migreren was niet enkel wenselijk, maar voor ons nodig. Want tal van zaken die we zelf dienden aan te pakken, bestonden ondertussen ready-made. En de community was er toen al een om u tegen te zeggen.

The ugly
Het portaalteam is er geblutst uitgekomen. De site, mijn baby, is al lang mijn baby niet meer.
Ik verhuisde recent naar de afdeling gebruikersondersteuning. Hoe het met mijn co-worker gesteld is, lees je hier.

Geen opmerkingen: