woensdag 2 april 2008

Life's a free ride

Ik weet het, ik ga met deze post mensen op stang jagen. Waarschijnlijk de verkeerde, die die ik niet viseer. Het zij zo.

Vakantie, dus sportkampen, dus kids heen en terug voeren, dus afspreken over brengen en halen. En daar wringt het schoentje.

Ligt het aan de relaxte school van onze kids? Feit is dat er meer dan genoeg mensen rondlopen die het best OK vinden om goed uitgepuzzelde regelingen op de laatste stek eenzijdig te herzien. Met een belletje is het zo gefikst! Denken ze ...

Nog anderen hanteren het free ride principe: ze spreken niks mee af, maar staan wel met hun kind aan de deur "gezien jullie toch rijden".

Voor beide zou ik zeggen: let op met mij!

Is het te veel gevraagd om afspraken na te komen? Ook al zijn die "informeel". Ook al is het schoolvakantie. Sommige sukkels moeten echt gaan werken. Jaja.

Is het te veel gevraagd om meer dan een half uur op voorhand door te geven of uw kind vandaag nog bij mij wordt opgehaald? Niet dat ik er niet graag op pas. Maar soms staat er bij ons 's avonds ook iets op de agenda ...

Is het te veel gevraagd om vooraf te laten weten wanneer u mijn kind terug thuis brengt? Er zijn de laatste tijd een paar ernstige ongevallen geweest met andermans kids op de achterbank en daar denk ik dan aan als ik geheel in het ongewisse zit te wachten.

Ik heb de rare neiging om afspraken na te komen. Daar moet ik moeite voor doen. Als ik ergens te laat kom, heb ik liefst dat het geheel mijn schuld is. Dank u.

Oh dear! Oh dear! I shall be late!

2 opmerkingen:

BoboDeBoze zei

Mij jaagt ge alvast niet op stang - ik ben absoluut ook van mening dat je, behoudens overmacht, afspraken moet nakomen. Ik kan me dan ook goed vinden in je post!

Anoniem zei

Vrijdag starten de nieuwe battlestar gallectica's!!!! De enige afspraak die je moet nakomen ;-)