zondag 7 februari 2010

"Joggers die too"

Week 4
Volgens Nikeplus moest ik in 5 keer een totaal van 38,59 km bijeenlopen.
Volgens MyAsics moest ik in 5 keer 3u en 35 minuten lopen.

Ik heb 31,25 km gelopen, deels buiten, deels op de band. Heb ook gespind en voor het eerst in maanden weer een stuk krachttraining gedaan. Dat laatste was confronterend: ik kan geen minuut meer bridgen iets wat vroeger geheel vanzelf ging.
In totaal zat ik 7,34 km achter op schema en was ik 1u 12 minuten langer bezig: 4u 47 minuten geregistreerde sport deze week! Wat mij betreft is dit meer dan ok; ik ben als de dood voor knie problemen en vervang het lopen graag door een andere - zelfs stevigere - cardio activiteit.
Voor de FitClass berekening (in de mate dat de hartslagmeter het deed) ben ik deze week strikt geweest met de "zone": ik kom aan een weektotaal van 26,75 punten. Véél te weinig. Maar ik heb door dat ik een tandje bij moet steken: de laatste tijd kwam ik blijkbaar zelden uit de recuperatiezone.

Week 5
Volgens Nikeplus moest ik in 5 keer een totaal van 38,75 km bijeenlopen.
Volgens MyAsics moest ik in 5 keer ongeveer 3u en 55 minuten lopen.

Ik heb in 3 keer 27,69 km gelopen; op zondag deed ik een lange toer van 13 km en net toen viel de NikePlus registratie uit (het helpt als je je iPod na het opladen niet aanzet voor je hem opbergt dan gaat ie de volgende dag niet snel plat). Dinsdag was gepruts met een pijnlijke nek, niet genoeg tijd, te veel kleren aan en een gsm en sleutelbos op zak: onaangenaam lopen, met natte voeten toe. Woensdag bracht ik een uur door met Fabrice, gevolgd door wat stevige cardio-met-hartslagmeter (crosstrainer en fiets) in de fitnesszaal. Donderdag liep ik twee toerkes rond de Watersportbaan mee met marathonman & co. En zaterdag (gisteren) was er een lange spinning + combo sessie. Ik kom deze week 11 km te kort, maar met de geregistreerde 6u 43 minuten zit ik aan een maximum tot nog toe. Omdat ik deze week maar 1 keer met hartslagmeter trainde, heb ik geen FitClass berekening gemaakt. Ik heb er wel op gelet om wat harder te werken dan voorheen. Maar zie, zolang ik niet goed kan meten, laat ik het tellen achterwege.

Geen opmerkingen: