zaterdag 10 juni 2006

Buy them Tomahawks!


We zijn het al gewoon op zaterdagochtend: een goeie spinning combo om de dag te starten. Derde keer dat ik de Tomahawk bereed. Fantastische bike! Aarzel niet Walter: dit is em, de nieuwe spinning bike. Want de ouwe zijn aan vervanging toe, en dit is het model dat alle testers zien zitten. Een fiets die zoveel beter instelbaar is! Die "voelt" als een gewone fiets - met een ketting. Als ik nu op een van de ouwe bikes rijd, merk ik pas hoe "raar" ik zit.

Voor de rest ben ik in de buurt aan het komen van wat ik vroeger tilde. Ik heb geen idee hoeveel de bar weegt, maar er zit tegenwoordig 3,5 kilo op, nu OOK voor de biceps oefeningen. I've come a long way. Hop naar de 4 kilo. En wie denk dat ik nu bodybuildersproporties heb, moet ik teleurstellen. Daarvoor train ik lang niet vaak genoeg. Mijn volume bestaat niet uit spieren. Tja, we zijn weer bij puntje 2, niet.

4 opmerkingen:

Michel zei

Ah getver, spinnen is gewoon het Engels voor "op een hometrainer zitten"!

kat_irl zei

Ja hallo, "zitten" is hier toch niet het exacte woord. En "hometrainer": da's toch een andere categorie. Ge moet gewoon es komen kijken naar een les Michel. Dan zult ge anders piepen :-)

Anoniem zei

Spinnen is gewoon ideaal ter vervanging van buiten fietsen (winter, slecht weer), alleen moet je je hartslag in de gaten houden
ik rij altijd een beetje met de rem op sinds ik een inspanningstest heb laten uitvoeren
de bedoeling is meer aan de basisconditie te werken (ts. 120-140 hartslag); zo krijg je een gezonde piramide in de conditievorm
te hard spinnen geeft een sterke bovenbouw, maar geen fundamenten

spinnen is ook sociaal leuk
zo heb ik Katelijne leren kennen, sympathieke meid

Anoniem zei

Spinnen is inderdaad heel leuk en lekker inspannend!
Je krijgt er een strakke benen van en een lekkere bibs. Ga maar binnenkort een tomahawk aanschaffen voor in huis, kan ik ook zelf lekker bezig zijn!