donderdag 28 december 2006

Mediteren te Gent

Zou er al iemand een consumer test van de meditatieplekken in Gent gemaakt hebben? Want ik ben op zoek naar een meditatiegelegenheid. Liefst in mijn buurt. En ik heb keuze te over, merkte ik.
  • De vrienden van de Westerse Boeddhistische Orde hebben een centrum in de Zebrastraat. En een zeer duidelijke site.
  • Jing Dao is ook in de buurt, in de Warandestraat. Daar mediteren ze een uurtje per week.
  • Zen Sangha is pas verhuisd naar Elyzeese Velden. Niet echt dichtbij, maar ze hebben wel een uitgebreid programma.
  • Op de Koepoortkaai zit Yu Wei Wun van de Community of Mindful Living
  • De Zen-Dojo "EI GEN" in de Blekerijstraat heeft ook een uitgebreid uurrooster.
  • In de Baudelostraat zit een Diamond Way Buddhism center
  • Dana Sangha - " in de traditie van Maezumi Roshi" is gevestigd in Holdaal
  • Bij Sahaja Yoga kan je blijkbaar ook terecht. Maar dat ziet er me toch veeleer een sekte uit. En neen, ik ben niet op zoek naar een guru.

3 opmerkingen:

Apory zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Apory zei

Het advies van de Het Informatie- en Adviescentrum inzake de schadelijke sektarische organisaties over Sahaja Yog: http://www.iacsso.be/publicatiesadvies050307.htm

kat_irl zei

Merci, blijkbaar juist ingeschat.