dinsdag 30 oktober 2007

Verwerpelijke slogans (1)

Time is what you make of it

Tarara! Mijn tijdsbesef is zo goed als onbestaand. Gevolg: ik vergaloppeer me keer op keer aan wat ik denk op een dag rond te krijgen. Zelfs nu, nog steeds thuis maar relatief ok, zorgt dit voor stress, stress en nog eens stress. Want ik moet op tijd zijn. Om kinderen te brengen en te halen. In sportlessen. Op afspraken met hulpverleners. En hey, het lukt me hoor. Ik sta er meestal nipt op tijd of een paar minuten te laat. Maar het is zwoegen. Ik verlies de tijd uit het oog. Constant. Overal. En blijkbaar ben ik niet alleen.

Ik kijk op straat naar alle klokken en vloek als ik er weer een opmerk die fout staat. Wat is dat met die apothekers en consoorten? Als je een klok aan je gevel hangt, zet ze dan JUIST! Mensen rekenen erop!

Ik kijk thuis op mijn horloge en het dringt niet goed tot me door dat ik 20 minuten later in Sint-Martens-Latem wordt verwacht. Heel hard fietsen, dat kan ik goed. De schade beperken.

Maar kom, er is hoop. In de klas van zoon maakte ik kennis met de TimeTimer. Die wil ik! "The one thing you can’t recycle is wasted time" melden ze daar. Niet dat ik ermee zit, ik heb het gevoel dat ik tijd verkwansel achter mij gelaten. Time will never be on my side. De tijd is me steeds te snel af. Ook al vertrek ik 's ochtends met een meticuleus opgestelde planning, chances are dat ik halverwege de draad kwijtraak, zeker als er klussen bijzitten als die en die bellen om iets te vragen of af te spreken.

En ja, vandaag heb ik heel wat van mijn lijstje afgewerkt. Alleen het bellen ...

3 opmerkingen:

Tjoff zei

Zelf ben ik bijna altijd en overal te laat. 't Is iets gebeterd lately, maar 't is nog steeds verre van perfect.
Ben ik dan ook een ADHD'er?

kat_irl zei

Dat kan ik niet uitmaken hé ;-), maar 't zou natuurlijk kunnen. As I said before: als mede-informaticus moet je op zijn minst een béétje scoren op nerdiness/geek factor en vragen als "misschien heb ik zelf wat ADHD" of "misschien ben ik zelf wat autistisch"?
Ik vertel hier open en bloot hoe het is als er een hele hoop dingen héél lang in de soep draaien. Al mijn geweeklaag dient om those around me er attent op te maken dat ik meer dan 20 jaar lang cover ups en truken allerhande heb aangewend en dat dat nu definitief voorbij is. Ik doe niet meer alsof het lukt. Ik kijk met afschuw naar mijn gesukkel. En mediteer.

Unknown zei

ik ontdekte de time-timer ook via school R. en ja, we haalden er ook ééntje in huis, handig voor aLLERlEI zaken en dingen ;-))