maandag 15 oktober 2007

Weekendwarriors

De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens, als daar zijn: overbodige drukte mijden.

Het begon zaterdag nochtans vrij goed. Na de gebruikelijke aankleed- & lunchpakkettoestanden vertrokken W. en zoon behoorlijk vroeg naar de rugbymatch. Dochter, grieperig, was te slap voor paardrijden en kwam mee naar den Escape waar ze zich tijdens de breathtaking spinning combo in stilte bezighield. Nadien stopten we in 't Zuid voor brood, wat spul uit Kruidvat en een Diddl cadeautje, en tegen dat we thuis kwamen was het na 14 uur. Na wat keukenklussen nam ik de krant om die in ons park te lezen en gelijk stormden zoon en zijn vriend op me af. De rugby was goed geweest. En we waren uitgenodigd om 's avonds naar de Ierse pub gaan met de rugby vrienden. Yeah!
Maar eerst moest ik nog Aldiwaarts, om de frigo en de voorraad te vullen. En hielp ik met de Indische outfit van dochter die zich gelukkig gezond genoeg voelde voor haar eerste verjaardagsFUIF, van 18u30 tot 21u30.
Om 19u was wereldwijze dochter ("niemand komt op tijd voor een FUIF, het uur dat ze zeggen is het beginuur maar niemand komt dan hoor") ter plaatse en zoon, W. en ik repten ons naar Foley's. Waar het met de rugbyfans en hun kids al snel hyperdruk werd. En het lekkere eten en de ciders op slag naar de achtergrond verdwenen. Verloren in geschreeuw en gedoe van van pruik en schminck voorziene supporters. Tegen de tijd dat we naar kalmere oorden (dochter's fuif) uitweken, lagen de Engelsen al op kop. Het napraten met andere ouders liep ook daar nog wat uit. Thuis recht naar bed dus. Crash.



Op zondag op tijd eruit en snel onder de douche om met zoon en B. naar FACTS te gaan. Much fun maar een beetje weinig tijd, want om 13u werden we aan tafel verwacht in de Brandstraat voor de fancy fair van de Sint Antoniuskring – Franciskaanse werken. Opnieuw op de fiets dus en hup hup hup vol-au-vent met friet en familie. En dan zoon wéér op weg - nu met W. - naar de scouts die om 14 uur de vergadering aftrapten. Dochter en ik bleven achter bij kleding en rommel en véél drukte. We steunden het goede doel intens (cadeautjes vissen blijft werken) en besloten om FACTS links te laten liggen - er met veel plastic zakken rondsjezen is lastig, en we hadden ook niet zoveel tijd over...
En toen, en toen, toen zat het weekend er bijna op en maakten de kids nog wat ruzie en werd er nog wat geschreeuwd tot ik eindelijk voor CSI Miami neerzeeg en me bedacht dat Caruso's gestaar met zonnebril iets boeddhistisch heeft.

Geen opmerkingen: