maandag 24 maart 2008

Pasen in de hoekskes en de kantjes

Zaterdagochtend, schitterend weer. Terwijl dochter door de modder gallopeerde, liep ik een rondje op de tarmac in Laarne. Een paar uur later, op de Blaarmeersen, begon de regen te druppelen, en het hield niet op. Maar de verkoop leed er niet onder. Vanuit onze groene tent serveerden we meer hamburgers en frieten en soep en pasta dan ik voor mogelijk hield. Rugbyspelers spelen en achteraf gaan ze eten en drinken. Véél eten en véél drinken. En dat het regent en koud is, daar maken ze niet zo'n punt van.

Zondag begon even helder. Wat niet gezegd kon worden van mij. Kreeg ik ook bij wijze van practical joke een slok laxatief in mijn glas? Wie zal het zeggen? Feit is dat het tot goed na de middag duurde eer ik - met Immodium instant - de deur uit durfde. Ik mistte de zoekactie in de abdij. Stond wel aan de kant voor zoonliefs rugbymatchkes. Heb later thuis gekookt en gegeten. En drink nu veel water.

Maar der zullen nog wat activiaatjes aan te pas komen - voor ik van het "opgeblazen gevoel" af ben. De 10 km die ik zou te lopen, zijn efkes uitgesteld.

Tot morgen?

Geen opmerkingen: