dinsdag 25 maart 2008

Wijvenweek


Jaja, had ik voor het paasweekend mijn feeds gecheckt dan was ik op de hoogte geweest. Maar kijk, beter laat dan nooit!

Hoewel: in hoever zijn wijvendinges besteed aan mij? Ik hoor er niet bij, bij de wijven. "I was never good with women", schreef ik ooit. "I think there should be laws against scheming, plotting and gossip. "

Af en toe, besluit ik dat het tijd is om erbij te horen. Tijd om met wijven, excuseer, meiden, op te trekken. En dan doe ik wat pogingen. En keer op keer loopt het mis. Het lukt me niet. Soms wordt ik er erg droevig over. Snotter ik mee met Buffy's You work. So hard. All day. To be like other girls. Maar aan de andere kant wil ik er ook niet bijhoren. Wijvendinges - in de zin van dingen die wijven samen doen, als met vriendinnen lunchen en praten en uitgaan - zijn me véél te ingewikkeld.

"My friends are mostly men. Who I often treat as if they were girlfriends, for lack of those."

Maar kom. Of ik op mijn eentje wijvendinges doe? Euh, plenty!

Tellen yogalessen en wellnessdagen? En de Histor kleurenworkshop van volgende maandag?

Als het op sfeer en interieur aankomt, krijgt het mijn aandacht. Ooit volgde ik interieurschildertechnieken. Ik zette me ook aan de complete interieur sectie van de stadsbib en ben ver geraakt. Heb een "style file" voor ons huis. Er is een plan. Ondanks oude tapijten en nieuw Ikea spul, gaat het beetje bij beetje de goeie kant op. Ik heb tijd. Ben ook Walda Pairon niet hé.

In maart en september - en tussendoor ook wel - koop ik tijdschriften met kilo's. Omdat ik verlekkerd naar nieuwe spullen wil kijken. Ook online. Ja, ik lees shopping blogs en Paula's Choice en héél veel meer in dat genre. Kijk naar Wijf tv en Trinny en Susannah. Wiens what not to wear-regels ik redelijk goed uit het hoofd ken. Mijn kleren in de dressing zijn op kleur gesorteerd. Ik heb een zwak voor (dure) schoenen, handtassen en accessoires en vul mijn verzameling gestadig aan, ook al kom ik er nauwelijks mee buiten. Ik benijd "opgekuiste" wijven, maar vind hun gedoe ook futiel. Kijk: ik verplaats me met de fiets, door weer en wind. Ga drie keer in de week sporten, mét douche en sauna. Dat zijn dingen die ervoor zorgen dat ik er niet bijloop alsof ik vers van de coiffeur kom en met een taxi rondgevoerd wordt.

Mijn wijflijf baart me momenteel geen zorgen. Of toch niet te veel. Ok ik heb fluthaar en wat ik ook doe, mijn neus zal altijd blinken. Maar ik ben content als ik als 40 plusser tussen hordes studentes onder de douche sta. Vorige week zat ik onder de 60 kilo. Voila. Da's héél wat minder dan vorig jaar.

Wat shoppen betreft kan ik kort zijn. Ik shop graag. Héél graag. Maar ik geef niet graag veel geld uit. Ik kan lang rondlopen zonder iets te kopen. Ik kan weken afwegen. Keer op keer in de etalage naar dezelfde Missoni zonnebril gaan kijken. Ik stel prioriteiten. Hou kortingen in de gaten. Ga naar de kringloop. En als ik iets koop, hoe klein het ook is, dan ben ik content. Voila.

Mannen is het onderwerp voor morgen. A non-issue, really. ;-) Maar kom, blijkbaar zijn mannen nog steeds een raadsel ...

Daarnet ving ik in de sauna deze boeiende conversatie op:

- ze had al lang haar regels niet meer gehad en ik zag haar en ze leek gelijk zwanger
- da kan toch nie, allé, van de vliegende sigaar zeker
- neen, ze heeft een sexvriendje
- (schamper) een sexvriendje? ik had dat ook gehoord dat ze dat vertelde maar ik nam da toch met ne grote korrel zout
- het is een vriend van haar ex
- en gij gelooft dat ... wat ziet die gast in haar??

Duh!!!
ik heb wijselijk mijn mond gehouden, maar ik vermoed dat de term sexvriendje een en ander verklaart

Maar kom, de mannen zijn voor morgen.

Dit is een postje in het kader van wijvenweek. Blijf hier vooral niet hangen, en check ook wijvenblogs.be voor meer van hetzelfde, maar dan helemaal anders.

Geen opmerkingen: