zaterdag 19 juni 2010

Episodes: the recap

Wat maakt dat ik een serie goed vind? Ik heb het ooit uitgelegd hier en ik blijf erbij. Naast die 3 criteria, is er natuurlijk nog veel meer, maar dat terzijde. Op dit moment is er weinig tijd. De avonden zijn lang en ik kom gewoon niet aan tv tijd toe. Lezen, ja. Maar verder kijken of bloggen for that matter, dat lukt nauwelijks.

Waar staan we nu het effe stil is? En waar sta ik? Even een recap.

Na een stilgevallen poging om de Sopranos uit te kijken zijn we in 2009 zijn samen aan een aantal DVD boxen begonnen. We keken 2 seizoenen van Californication, Dexter en Deadwood uit en tot mijn verbazing besloot hij mij te vervoegen in mijn tweede run door de complete Battlestar Galactica.
  • Californication, da's heel vaak herkenning. Niet dat we hier zo'n liederlijk leven leiden, maar de leeftijd van de protagonisten, het schrijverschap en de "rock & roll" versus gezinscontext: it sure rings a bell. Laat ik zeggen dat de hilarische toestanden waarin ze verzeild raken zeer plausibel aanvoelen.
  • Dexter is pure pret. Omdat het compleet over the top is.
  • Deadwood is klasse: het taalgebruik alleen al! Als Sheriff Seth Bullock - en echt alleen in die rol - is Timothy Olyphant vrij onweerstaanbaar. Nooit gedacht dat ik van snorren hield.
Ondertussen hebben Californication, Dexter en Deadwood elk op zijn minst een seizoen bij. We moeten nodig de draad eens oppikken.

Dit jaar hebben we ook 2 al seizoenen Hustle uit. Seizoen 3 staat klaar, voor als er tijd is. En sinds een paar weken genieten we met volle teugen van True Blood.

Op tv kijken we al enige tijd naar een Six Feet Under (Acht tv), waar we ondertussen in het vierde seizoen zijn aanbeland. Twee afleveringen per week en kijken van de digicorder: heel comfortabel is dat. Met Sons of Anarchy (2BE) hanteren we dezelfde regel.

Op mijn eentje keek ik op tv naar het eerst seizoen van Dollhouse (2BE) en nog een en ander.

Bones is ietwat griezelig. En dan heb ik het niet over de inhoud van de serie, maar over de heer Boreanaz. Ik had van meet af aan een rothekel aan Angel en nu moet ik toegeven - ai ai - dat den David heel sexy kan zijn. En echtig waar, daar kan ik niet zo best meer overweg.

Ik heb ook een stuk van Quo Vadis, het eerste seizoen van Rome (HBO/BBC) en een set Spartacus, Blood and Sand afleveringen uitgekeken.

Voila. Up to something else.

Geen opmerkingen: