zaterdag 19 juni 2010

I like them old & lean these days.

Move over new wavers, nerds en fitnessinstructeurs: here comes de goedbewaarde vijftiger! Met Hugh Laurie en Kevin Costner in gedachten was ik al eerder van plan om het over goedgeconserveerde vijftigers te hebben. Waarom? Omdat ze mij opvallen. Omdat "oud" steeds minder "oud" wordt. Voor mij. Maar ook voor de rest van de wereld. Neen, ik ga er Madonna niet bijslepen - hoewel ze vast genoeg testosteron heeft. Ik heb het over mannen hier. En hun effect. Het zijn niet alleen moeders die voor Gregory House vallen. En Californication is niet "ouwe hippies only" stuff.

Hank Moody & Lew Ashby for starters: die laveren - ondanks hun bij wijlen onfrisse uitstraling - als babe magnets door LA. David Duchovny & Callum Keith Rennie zitten qua leeftijd op het randje van de 50, maar ze zetten de toon. Niemand vindt ze oud. Niemand merkt dat Leoben echt wel 20 jaar ouder is dan Kara. Want 't is er niet aan te zien.



"You age well" zegt men niet van iemand met een toogzweer van jewelste.

Ik ben niet echt vergevingsgezind wat mannen betreft. Is het omdat ik al te lang in gymzalen vertoef? Of omdat de mijnen volcontinu strijden tegen overgewicht?Anyways, I like my men lean. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat je grotendeels zelf uitmaakt hoe je lijf de tijd doorstaat - ziekte en onheil buiten beschouwing gelaten. En ja de ene mens heeft (veel) meer chance dan de anderen, maar chance is geen excuus, tot nader order. Dat we met ons allen afglijden tot Wall-E toestanden, ik mag er niet aan denken. Dat er meer en meer goedbewaarde vijftigers rondlopen, dat echter ...

Geen opmerkingen: