vrijdag 23 december 2005

Verrek(t)

Het is weer vrijdag. Deze ochtend al met naaimachine (in kist) van de donkere trap op school gedonderd. Op tijd de kist losgelaten, dat wel. Maar ik stond toch effe te trillen.

De boodschappen zitten erop. Delhaize was erg, maar hey, ik heb een kalkoen van bijna vijf kilo gescoord.

Ben daarnet in de zetel in slaap gevallen. Geen goed teken.

Om verdere verrekkingen te voorkomen, volgt hier de enige slimme uitleg over hoe stretchen voor een spagaat. OK, je gaat op je rug liggen met je achterwerk tegen een muur (daarvoor moet je je benen in een hoek van 90 graden tegen de muur zetten). Vervolgens laat je je benen openvallen tegen de muur en je blijft liggen. Een kwartiertje of tot je niet meer kunt (omdat het pijn doet, bijvoorbeeld). De zwaartekracht zorgt voor de streching.

Waarom liet ik me - in mijn veertigste levensjaar - deze week al twee keer verleiden tot het meedoen aan spagaatsessies? Ik kan geen spagaat mee. Oefen ook geheel niet. Maar dochter doet het slechter dan ik. En soms ben ik zéér kinderachtig.

:-)

Geen opmerkingen: