zaterdag 20 augustus 2005

Lopen met

Nu ik het fietsen met iPod onder de knie heb (het blijft een gedoe ), heb ik me gisteren voor het eerst aan lopen mét gewaagd. Tot nu toe liep ik geheel zonder balast. Sleutels en spullen, zelfs mijn bril, bleven altijd in de club of thuis. Nu probeerde ik het volgende: iPod in de Marware neopreen sleeve, dan in een Hedgren bellybag. Uit mijn collectie oorpluggen en koptelefoons nam ik de blauwe Welltechs uit de Lidl: ze zijn volledige plastic en wat breder, schuiven niet en het zijn de zwaarste. Het gaat me niet om de looks. De laatste tijd zie je genoeg flippo's met grote koptelefoons rondstrollen. Deze week vroeg ik me trouwens af of iedereen met witte oorpluggen aan de andere kant wel een iPod zitten heeft, want ik zag er zo véél.

Lopen mét was niet geheel nieuw: op de loopband kijk ik tv. Buiten gebruikte ik mijn looptijd tot nog toe om te denken, te luisteren en te babbelen. Lopen brengt verlichting: structuren vallen op hun plaats, teksten krijgen vorm en technische problemen waar ik op mijn stoel niet uitraak, worden plots glashelder. Ik bedacht me al dat een dictafoon in deze context handig zou zijn. "Extreme mobile blogging" lijkt me ook wel iets. Tja, ik blijf verlangen naar een fysieke geheugenuitbreiding. De dag dat men mensen van usb slots voorziet, sta ik op de eerste rij ...
Bij lopen in groep vind ik luisteren leuk. Geklets over recepten en fuiven en van alles en nog wat. Zelf babbelen doe ik ook wel, maar minder. Lopen met muziek is ok, hoewel ik vreesde dat het mijn train of thought zou afremmen (aandachtig werken, en vooral coderen met muziek op kan ik NIET). Het valt wel mee. Zonder extra tijd doe ik er weer iets bij: naar muziek luisteren. Multitasking rules! :-)

Het toertje lopen nu. De setup was comfortabel: ik werd op geen enkel moment door mijn uitrusting gehinderd. De katoenen T-shirt was wel een slecht idee want het miezerde de hele tijd. Op de Achtervisserij had ik deze keer geen "getengelde" maar wel natte benen door het hoge "onkruid" aan de kant. Verder was het geen briljant idee om rond lunchtijd de Visserij te frequenteren. Te veel schoon volk in die contreien. Ik heb mijn toer dus niet uitgelopen.

Geen opmerkingen: