zondag 14 augustus 2005

Sport deze week

Misschien een goed idee om mijn pogingen tot regelmatig sporten on-line bij te houden. Na zeseneenhalf jaar regelmatig "escapen", ben ik sinds oktober 2004 ook aan het lopen geslagen bij de Racing. Met als eerste doelstelling de 10 km van Gent. Wat gelukt is. Sinds juni ben ik echter - op sportief gebied - aan het slabakken, iets wat me nog niet echt overkomen was. Met de vakantie heb ik er niet veel aan gedaan, maar ik nu het augustus is, wil ik "back on the track". Het is wel zweten om weer in conditie te geraken.
De week dus:
* Dinsdagavond: spinning, ongeveer 60 min; de beginnersles van Filip. Ging vlot.
* Zondagochtend: lopen - 50 minuten, inclusief stretching. Traagjes, maar het is wel fun om weer te lopen.

Leuk langs-het-water trajectje voor nu het nog klaar is: Schoolkaai richting zwaaikom, Hagelandkaai, kemelbrug, Veerkaai, tot aan Beestenmarkt, terug langs Van Eyck en jachthaven, Koepoortkaai, Jongenstragel, Achtervisserij, over de fietsbrug naar het parkske (daar een paar toerkes), terug over de fietsbrug, Visserij tot aan Van Eyckbrug, uitlopen en stretchen op het grasveld voor Sint-Baafsdorp. Afwisselend. Kwa ondergrond kom je zowat alles tegen, van gras over trottoirtegels en kasseien. Wel te vermijden bij verkeersdrukte.

Ik zou graag aan 3 sportsessies per week geraken maar daar ben ik de laatste tijd vaak te moe voor. Hoewel dat moe zijn ook een vicieuze cirkel is: meer sporten maakt minder futloos. Meten heeft altijd een goed effect op mijn gedrag. Moet dus DRINGEND mijn Polar laten nazien. Een stappenteller zou ook deugddoen: tijdens de werkweek kom ik nauwelijks van mijn stoel en als ik beneden koffie haal neem ik de lift om niet te morsen onderweg. Shame on me.

Geen opmerkingen: