dinsdag 23 augustus 2005

Young Turks

Klusdag 2, een tweede dag op de ladder, op de stoep. Een werkdag in augustus: wie passeert er hier op straat? Zeer weinig auto's. Veel voetgangers. Onze generatie is blijkbaar uit werken want naast de gepensioneerden zijn het vooral klanten van de Auto Spares shop en Turkse kids uit de buurt. Ongeveer alle gesprekken op straat zijn in het Turks. Vreemd is dat, ik sta voor mijn voordeur en versta geen woord van wat er wordt verteld. Toch krijg ik heel wat begroetingen en voor babbeltjes met mij wordt er probleemloos naar het Nederlands geswitcht.
Bij het schilderen op een ladder hoort - bouwvakkersgewijs - een radio. Nu ja, ene met een cd speler want Radio Donna is niet echt my thing. Meestal kies ik voor The Eminem Show, maar lo! wat heb ik geleend om te rippen: Hooray for Boobies van The Bloudhound Gang. Kwa offensive lyrics zitten ze in hetzelfde vaarwater. Hoewel, Emimem is niet zo puberaal. Maar zeg nu zelf: kan u weerstaan aan meebrullen met the "The Bad Touch"?

Geen opmerkingen: