donderdag 2 februari 2006

Smeerolie

Terwijl Flair en co voor Valentijn weer de beautyfarm business aanzwengelen, ga ik gewoon door op routine. Scrub, sauna en smeer. I love it. En als het zo koud is, val ik voor olies. Bad- en douche-olie, massage olie, essentiële olie om in de bodylotion te mengen. Yummy. Mijn favoriete geurtjes zijn lavendel (rustgevend) en eucalyptus (heerlijk fris). Na het sporten in de sauna, dan een kouwe douche en smeren maar. Het hangt geheel af van wat ik (rap rap) in mijn tas heb gepleurd. Body lotion, Dove gel-crème, lavendel olie, whatever. Spierzalf - de heerlijke geur van kamfer - onder beenwarmers: je zou er voor gaan spinnen.

De kids krijgen af en toe een lavendel massage, na het bad of voor het slapengaan. En nu ze het spul vaak ruiken, zagen ze erom. Toe mama, massage. Please?

Schatjes: mama wil gerust ook es een massage krijgen. Het is heel lang geleden dat ik bij Marianne in Ledeberg langsging voor Reiki en Ayurvedische massages.

Een hot stone arrangement? Zie ik wel zitten. Met nog es zo'n heerlijke kleiwikkel-mummie-toestand erbij op de Visserij? Of neen, ik wil een shirodhara: een constante stroom warme olie, die zacht over het voorhoofd vloeit. Hmm. Dat lijk me echt wat.

Ik ben een rasechte epicurist, I know. Maar ik ben niet alleen hé, i? Enne mensen: epicurisme is een 'positieve' filosofie.

Geen opmerkingen: