zondag 28 september 2008

Droog

Ben rond een uur of drie - als Chinese vrijwilliger - met dochter naar Flikkendag getogen. W., wiens leger allergie op zulke dagen ernstig opspeelt, ging fietsen met zoon.

En ja hoor, zoals gewoonlijk hadden alle instituten in wijde omgeving hun inmates naar Gent city gestuurd, alwaar de sfeer er goed in zat. Duwen en stampen en ruzie maken om vooraan te staan voor de parade. Met een pet op de kop en een plan in de hand de weg zoeken naar de Kouter. Op een duur terras gaan zitten en dan stomverbaasd zijn dat een pateeke 4 euro kost: ik heb het allemaal van op de eerste rij meegemaakt vandaag.

Gelukkig was dochter vrij snel verzadigd. Een beetje Sandrine, wat Cliniclowns en hulphonden en een poster met een paard, dat was genoeg.

Thuis heb ik nadien meer dan een uur staan strijken. En nu ben ik zowaar geheel inspiratieloos.

Boeken wachten, de tv lonkt, de weekend krant is nog niet uit en tinternet raakt met de seconde voller. Maar kijk, ik heb nergens zin in. Misschien ga ik wel slapen.

Wie weet.

Geen opmerkingen: