woensdag 10 september 2008

The return of Amélie O.

Toen ik E. - snoezig versgebaard kind voor zich uitduwend - een maand geleden in ons park tegenkwam, had ik geen flauw vermoeden dat haar alter ego Amélie O. nog tekenen van leven vertoonde. Maar kijk, Goedele's kutblad kwam in huis, en tijdens mijn geblader botste ik op de "Cul de sac", de undercover column voor september.

Ik snap het hoor, dat gevreesde voor journalisten het epitheton ornans bij uitstek is. Ik vind ook dat E. goed schrijft. Grappig en direct en zo.

Ervaring leert me echter ook dat virtuele identiteiten onvermijdelijk feiten uit het niet-zo-virtuele leven ontsluiten. En dan denk ik subiet: dit is way too much information.

Mijns inziens dienen - al dan niet gevreesde - sekscolumnistes anoniem te blijven. 't is toch minder gênant zo.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben gek op haar columns, heb al jaren haar boek, maar vraag me af of ze naast dat ene boek nog andere dingen schrijft, of ik er 'fan' van kan worden, of ze een website heeft. Ik wil er gewoon meer over weten. Ik zag dat er ook iuets van haar in Goedele verschijnt, edoch, manspersoon die ik ben, voel ik me niet geneigd een kutblad te kopen enkel en alleen voor E's fantastiche stukjes.
Weet jij meer over E, dan mag je me dat gerust laten weten.

B. Aka Loe Reet

bartdelobel@hotmail.com