woensdag 10 januari 2007

Gekooksel

Warm eten, dat zie ik weinig tijdens de werkweek. En nu ik weer meer uren presteer, ambeteert het me terug mateloos. In de States vind je overal Diet food delivered right to your door. Waarom niet hier?
Ik streef naar 5 maaltijden per dag, met ontbijt en avondmaal (brood in ons geval) thuis. De kids eten op school en in de Jojo, waar ze zeker voorzien worden van afdoende water en fruit, en waar het (grootkeuken)menu uitgebalanceerd zou moeten zijn. W. eet op het werk.
En ik? Ik hou niet van "boterhammen met wat bij". Dus doe ik 's morgens rap rap cornflakes (snelle suikers, gij kieken!). Yoghurt en fruit neem ik mee voor 2 tussendoortjes. s' Middags een sandwich (bweeeurk) met 1/2 l soep, boven mijn klavier. En 's avonds wéér brood. Duf. Duf. Duf.
En hoe komt dat? Omdat ik lui ben zeker? Of de tijd niet neem? Of de energie niet heb om erachter te lopen. Of liever werk dan eet. Pfft. Het zou zo simpel kunnen ...

1 opmerking:

patricia zei

De uitvinding: tupperware-potjes, mijn favoriet: gekookte pasta ('s avonds klaarmaken), tomaat en komkommer (voor mij geen dressing) en om uit de bol te gaan wat garnalen of hesp.