dinsdag 2 januari 2007

Slim of snel?

Dr Phil's Voel je goed in je lijf heb ik al een paar keer doorgenomen. Goed boek. En nu ben ik Sonia Kimpen's Een leven lang slank zonder dieet aan het lezen. Beiden zijn gedragsgericht: je leert met je eetgedrag omgaan, in plaats van te diëten. Want diëten, dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit langer dan 24 uur volgehouden. Impulscontrole, zie je. Niet echt mijn ding. ;-))) ADHD autoriteit Sandra Kooij legt het treffend uit: "De vreetbuien dienen vaak om onlustgevoelens en onrust te bestrijden of om de concentratie tijdelijk te verbeteren." Jaja, ik ken dat.

Mindfull met eten omgaan, dat lijkt me ook iets om te bekijken.

MAAR ... ANDERZIJDS... Zou ik doodgraag naar Physiomins willen. Waar ze je vertroetelen en laten crashen. Kilo's met een keer. Proteïnestuff. Het werkt. Snel. Bij vriendin C. is er al maanden 16 kilo af en ze gaat weer in de aanvalsfase.
En ik? Ik twijfel...

Geen opmerkingen: