vrijdag 27 juni 2008

Crash!

Laatste schooldag.

Medicijnen zijn op. Had het zien aankomen maar was weer niet in staat om er vooraf iets aan te doen. Doktersafspraak was afgebeld wegens drukte. Had geen voorschrift meer. Bel naar groepspraktijk "of ze een voorschrift kunnen klaarleggen". Krijg Dr. Cunt aan de lijn die me het voorschrift weigert, want de policy legt haar op om geen voorschriften op de dag zelf te leveren en op zaterdag zijn ze gesloten. Ik leg nog effe uit dat mocht ik niks mankeren ik geen medicijnen nodig zou hebben en niet zou moeten bellen en geef dan op. Word niet al te boos: ik moet er mij bij neerleggen. Zij heeft gelijk. Ze volgt de procedure...

Op het werk. De PC wil gelijk niet booten - toch niet rap genoeg naar mijn goesting. Ik stoot ik mijn koffie om. Het kantoor is volgewaaid met iets wat op graszaad lijkt. Alles ligt vol. Begin dus met opkuisen. En werp me dan op mijn unix schrijfsels. Het fijne daaraan is dat ik ook moet uitproberen wat ik als uitleg schrijf.

Van 1 tot 5 op school: vrij podium en drink. Ook dat zit erop. Oef.

De voorbije week was ik socialer en spraakzamer. Heb dat zo positief mogelijk aangewend. Heb veel geschreven, hier en elders. Een paar ernstige mails beantwoord. Met veel mensen een klapke gedaan. Was ook onderbrekerig - ja, ik merk dat van mezelf hoor - en heb me zo veel mogelijk ingetoomd. Heb niemand echt lastiggevallen, niemand in het wilde weg gebeld, op niemand geroepen en geen klappen uitgedeeld.

Heb de weekboodschappen gedaan, maar niet gekookt. Niet gemord over voortdurend buitenshuis eten. Liet bij de bakker belegde broodjes kopen in plaats van een lunchpakket te prepareren. Heb zelf niet de hele tijd gezond en geregeld gegeten maar ben ook niet loos gegaan. Ondanks het zowat constante hongergevoel.

Heb de kids met rust gelaten. Ze waren al moe genoeg. Liet ze thuis gewoon rustig hun goesting doen. Heb met zoon een terrasje gedaan, wat ie bijzonder leuk vindt. Heb samen met dochter de slotafleveringen van Sara bekeken. Zooo romantisch hé.

Heb elke dag minstens 30 minuten gesport. Op dinsdag en donderdag 2 spinninglessen na elkaar gedaan, goed voor viereneenhalf uur in totaal. Overwoog om te gaan (kick)boksen (maar weet uit ervaring dat explosieve kracht niet mijn ding is)

Heb tussen het rondkoersen van werk naar school en elders genoeg rustmomenten ingebouwd. Ook die heb ik volgepropt, maar kom: er was ruimte voor rust.

Ben daarnet gaan liggen en heb - denk ik - een uur geslapen.

De eindmeet is bereikt. Mission accomplished.

Mag een een schouderklopje nu?

Geen opmerkingen: