dinsdag 30 mei 2006

Films

1. The Matrix Reloaded
De eerst Matrix film heb ik een tweede keer bekeken omdat ik er me niks van herinnerde. Ik gaf hem het voordeel van de twijfel. Want het idee is goed hé. Dat we allen ingeplugd zijn in de matrix. Ik ben nogal zot van Gibsons Neuromancer. Dat het leven zoals we het meemaken virtueel geconstrueerd zou zijn. Nice! Plato en zijn grot, anyone? Maakte me niet druk over de zogezegde non-acting van Keanu. Keanu is gewoon ne schone jongen, ok. Maar het tweede deel - de Reloaded dus - is er compleet over. Nonsens, mensen! Mythologische namen en christelijke symboliek sloegen rond mijn oren. Het is een knip en plakfilm met een scenario van niks. Ik kijk uit naar de derde. Tot em op tv komt, bedoel ik. Erger kan het niet worden. Of toch?

2. Signs
Eikes. Slecht! Waarom krijg ik bij het aanschouwen van Mel Gibson het gevoel dat alle morele dilemma's al opgelost zijn voor de film halverwege is? God saves all! Surely. Ik had toch wat beters verwacht van M. Night Shyamalan.

3. Shaun of the Dead (op DVD)
Wel, dit is een fijne film. Grappig! Zombies zijn altijd fun.

1 opmerking:

Batlock666 zei

Waarom krijg ik bij het aanschouwen van Mel Gibson het gevoel dat alle morele dilemma's al opgelost zijn voor de film halverwege is?

Because Mel Gibson is the road warrior. And if the road warrior says it, must be true.