maandag 29 mei 2006

Huiswerk

Voor "Al doende" (de DGT training) heb ik wekelijks een huiswerkopdracht. Niet altijd makkelijk, maar ik doe mijn best. Want het is allemaal interessant. En zinvol. Werkbaar zelfs. Ook in het dagelijkse leven pas ik toe wat ik leer. Meer nog: ik ging al naar de bib en zocht extra boeken, die ik nu vlijtig lees.

Zoals "Ontspannen kun je leren" van John R. Harvey, dat ik net uit heb. Ik heb vroeger al het één en ander over dit onderwerp gelezen en dit is gewoon het beste wat er te vinden is. De inhoud sluit ook erg goed aan bij wat in "Al Doende" wordt geboden. Denk dat ik het ga kopen, het staat alvast op mijn wishlist. Voor de rest lees ik over Zen-meditatie, Pilates en Yoga. Later meer daarover...

Wat me nogal tegensteekt zijn de dagboekkaarten, die ik zou moeten invullen. Cijfers in kottekes zetten om aan te duiden hoe het leven verliep: da's hoegenaamd niks voor mij! Mensen: ik schrijf! Boekskes en schriftjes en blogs ten over. Er vloeit heel wat (virtuele) inkt.

Subiet ga ik op mijn fiets springen: hop hop naar J., mijn "begeleider". Die jammerlijk gefixeerd is op dagboekkaarten. Zal ik hem tot betere gedachten brengen? Of teleurgesteld naar huis keren, zoals de vorige keer?

We zien wel. ;-)

Geen opmerkingen: