dinsdag 30 mei 2006

Ziekteverlof

Gisteren nog een hele maand bijgekregen. Ik snap het. Maar moet ik het ook uitleggen aan de rest van de wereld? Zoiets van: neen, neen, dit is geen vakantie voor mij. Ook al spendeer ik het overgrote deel van mijn tijd als huisvrouw en moeder-aan-de-haard. Dit thuis zijn is nodig.

De verkoudheden, keelontstekingen, grieptoestanden en rugperikelen die ik op één jaar in de Gentse blogs aantref vullen me met medeleven. Mensen, zorg voor uzelf, wil ik dan zeggen. Laat het niet zo ver komen! Want kijk: ik ben nooit "ziek". Allé, toch niet fysiek ziek. Het valt niet mee om dit uit te leggen.

ADHD, tiens. Een depressie, oeioei. Dialectische gedragstherapie. Ola, een psychiatrisch geval!!!

Kan het zijn dat er mensen bang voor mij zijn nu? Ik vrees ervoor.

Geen opmerkingen: