vrijdag 27 januari 2006

Gêne

Eindgebruikers: je moet ze soms es uit de knoop helpen. En dan ga je op hun stoel zitten en op hun pc werken. Je toont en legt uit. Werkt in "hun" browser en gebruikt "hun" mailbox. Zonder te lezen. Daar maak ik een punt van. Wat daar staat gaat mij niet aan.

Als er voor mij iets NIET kan, dan is het ongenood "over de schouder" meelezen op MIJN scherm. Of op mijn pc werken zonder toestemming. Naar mijn gevoel is dat intrusie. Ik kan er begot niet tegen.

Vandaar dat ik gêne ervoer toen ik gisteren een vriends browser history openklapte en spontaan meldde: "je bent op mijn site geweest!" Oh shit. Dat heb ik niet gezien. Dat heb ik niet gezegd. Ik wou gewoon snel en efficiënt browsen - wat met een out of the box internet exploder geen evidentie is.

Ik kruip maar vlug onder een steen nu.

Geen opmerkingen: