vrijdag 20 januari 2006

Saab: Sveriges säkraste bil.

Jag har en slengbil. Han har en Saab.(*)

Such is life.

Gezinsboodschappen doen zonder auto is niet eenvoudig. Gelukkig hebben we sympathieke vrienden die zonder aarzelen hun auto uitleenden om ons uit de nood te helpen. Dus reden we met de Saab naar den Aldi, met W. aan het stuur. Want autorijden is mijn ding niet. En zeker niet met andermans kar. Hmmm... leren zetels. It's a nice car. Ik ben nogal pro Scandinavische dingen. Rust en degelijkheid en zo. Helderheid. Het is ook een zeer propere auto, zonder rondslingerende papierkes, blikskes en brol.

De gezinswas doen zonder wasmachine is evenmin eenvoudig. Na de middag ben ik dus met twee grote volle IKEA tassen naar de wasserette getrokken. Heb in de Glamit gelezen, naar Robbie geluisterd en mijn gsm wat gecustomiseerd. Ben ook "lastig" gevallen door een zeer vrolijke dronkenlap, maar die had snel door dat ik niet echt onder de indruk was van zijn liefdesverklaringen en is dan maar weggegaan. De wasserette was dus rustgevend én avontuurlijk. Kortom, een fijne plek ;-)


(*) mijn piepkleine beetje Zweeds zit heel ver, maar dit kon ik nog: ik heb een ouwe voituur, hij heeft een Saab.

Geen opmerkingen: