maandag 2 januari 2006

Sportieve voornemens

Dank zij Lien ben ik de Morgen begin ik site gaan opzoeken. En daar vinden ze het volgende ...

Je beweegt 6 dagen per week en gemiddeld 50 minuten per keer. Je voldoet hiermee aan de Nederlandse Norm voor Gezond Bewegen (NNGB). Uitstekend ga zo door!

Heel goed dat je meer bent gaan bewegen! Je voldoet aan de norm, ga zo door!

De reden voor de verandering in jouw lichamelijk activiteitenpatroon is "Conditieverbetering". Je bent op de goede weg!

Je vindt dat je onvoldoende aan lichaamsbeweging doet. Je voldoet aan de NNGB (Nederlandse Norm Gezond Bewegen), dus je beweegt voldoende. Maar je geeft wel aan dat je (nog) meer wilt bewegen.

Je ziet het belang van voldoende bewegen heel goed in, dit helpt je om te starten en het vol te houden!

Je mate van overgewicht is nog niet verontrustend, indien er geen andere risicofactoren bijkomen (hoge bloeddruk, diabetes of stofwisselingsstoornissen). Probeer desalniettemin, je gewicht te verminderen door gezonde voeding en voldoende beweging. Je geeft aan wel volgens de NNGB te bewegen, maar je hebt wel overgewicht. Probeer toch nog meer te gaan bewegen om uw gewicht te verminderen.

Met een BMI van 26,3 en meer dan 12 kg bovenop mijn "ideale" gewicht, is er werk aan de winkel. Over mijn ambities ben ik nog aan het denken. Zeker twee keer per week sporten zit er in, maar ik moet me een doel stellen. Waarschijnlijk de 10 km van Gent. Maar ik ben andere sportieve uitdagingen aan het bekijken.

Misschien moet ik in de solden eindelijk SPDs kopen. En hoe lang praat ik al over een goeie fiets? Voor de zwemlessenreeks (februari-juni) heb ik me niet ingeschreven... Heb al wel naar privé les geïnformeerd.

Geen opmerkingen: