zondag 22 januari 2006

A not so willing suspension of disbelief

Na het absoluut overweldigende "Conversations with Dead People", had ik het gisterenavond lastiger met de 3 daaropvolgende Buffy episodes: "Sleeper", "Never Leave Me" & "Bring On the Night". Laten we zeggen dat ik mijn twijfels had. Geen willing suspension of disbelief voor deze afleveringen. God ja, Buffie begint in te zien dat ze Spike wel graag ziet en ze heeft ontzag voor wat hij voor haar deed. Maar het blijft een slechterik: een vampier, meisje! Het was gewoon veel leuker toen de passie laaide. Want een verwarde, weerloze Spike, dat is zielig.
Voor de rest vind ik dat er te veel (ouwe) story threads samenkomen, ongetwijfeld om op het einde van het seizoen voor een SERIEUZE culminatie te zorgen. Maar het voelt geforceerd aan. En dat vind ik jammer.
Giles is wel terug. Ik heb geen idee welke rol "my hero librarian" nog toebedeeld zal krijgen. Beloof mezelf om weg te blijven van episode guides en spoilers. Héhé.

Geen opmerkingen: