maandag 23 januari 2006

Heden: de rottigste dag van het jaar

Was nochtans niet van plan om me door zulk nieuws te laten ontmoedigen, maar het is toch misgelopen...
  • auto stuk, kosten niet te overzien
  • wc nog steeds stuk, er moet een nieuwe aangeschaft worden
  • wasmachine nog steeds stuk, kosten: geen idee
  • vandaag kwam er een boete van 50 euro binnen wegens 8 km/u te snel op de Vlaamse Kaai
  • W. lijdt pijn en is immens boos omdat ik "niks" doe of oplos
Ik ben er enerzijds heilig van overtuigd dat stressen geen zin heeft. Dat de meeste zaken zichzelf oplossen. Ik probeer al een tijd om een beetje "zen" in mijn leven in te bouwen en heb ondervonden dat het werkt: overgave en aanvaarding zijn bijtijds de enige oplossing. Zo iets van: "laat het gebeuren - laat het gebeuren - ik schreeuw erom - ik ben één schreeuw erom - maar ik besef dat ik niets kan doen".
Dat ik deze zen gedachten ook op praktische zaken toepas, heeft meer te maken met het feit dat ik een hopeloze slacker ben die erop rekent dat iemand anders de boel zal aanpakken. W. is dus met reden boos. Maar ik verfoei getelefoneer en geregel. Al die real life interaction is er voor mij vlug te veel aan. Als het effe kan wil ik gewoon geheel met rust gelaten worden. Zeker op dagen als vandaag. Duh.

Geen opmerkingen: